زمان جاری : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 8:25 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 2
نویسنده پیام
adel آفلاین


ارسال‌ها : 7
عضویت: 16 /12 /1392


دايي: من و ماتئوس را با هم مقايسه نکنيد
[tr][td]سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در برنامه ورزش از نگاه دو گفت: نبايد من و ماتئوس را با هم مقايسه کرد، چون سطح فوتبال او خيلي بالاتر از من بود.[/td][td]تصویر: http://www.varzesh3.com/files/Picture/00944917.jpg[/td][/tr][tr][td][/td][/tr][tr][td] علي دايي که شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه 2 همراه لوتار ماتئوس حاضر شده بود در اين برنامه از خاطراتي که از زمان حضورش در بايرن مونيخ داشت تعريف کرد که اين صحبت‌ها به سمت تيم ملي و حضور در جام جهاني و حتي باشگاه پرسپوليس هم رسيد.

دايي در اين برنامه در خصوص فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 1999 که بايرن‌مونيخ در يک قدمي قهرماني اروپا قرار داشت اما در آخرين لحظات منچستريونايتد قهرمان شد، گفت: آن فينال معروف لحظات خيلي سختي براي ما بود چرا که ما آماده جشن قهرماني بوديم. به هر حال اينها از زيبايي‌هاي فوتبال است و اتفاقاتي مي‌افتد که باعث شد ما از قهرماني اروپا دور شديم.

وي ادامه داد: من به عنوان يک ايراني در بايرن مونيخ حضور داشتم و با اينکه من يک خارجي بودم لوتار ماتئوس کمک زيادي به من کرد و ما با هم رابطه خوبي داشتيم و او همانند يک ليدر در تيم حضور داشت. رابطه خوب ما دو نفر آنقدر زياد بود که من حس نمي‌کردم يک خارجي هستم.

دايي افزود: من و لوتار از لحاظ حضور در فوتبال و سابقه ملي‌پوش شدن تا حدي به هم نزديک هستيم اما اصلا دوست ندارم فوتبال ما دو نفر با هم مقايسه شود چرا که اين موضوع منطقي نيست چون سطح فوتبال لوتار از من بسيار بالاتر بود. البته من بعد از جام جهاني 2006 هم مي‌توانستم به حضور در تيم ملي ادامه دهم اما به خاطر يک سري اتفاقات که بعد از جام جهاني شروع شد و توسط صدا و سيما هم کليد خورد از تيم ملي رفتم و در قالب مربي - بازيکن توانستم با سايپا قهرمان شوم. وقتي قهرمان شديم بدون اينکه حتي همسرم هم بداند از فوتبال خداحافظي کردم.

وي در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شد قلعه‌نويي قصد داشته شما را به تيم ملي دعوت کند، افزود: من که ديگر از تيم ملي رفته بودم و دوست داشتم ببينم که بعد از رفتن من از تيم ملي چه اتفاقاتي در اين تيم مي‌افتد.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال کشورمان در مورد حضور لوتار ماتئوس در تهران گفت: لوتار از فوتباليست‌هاي بزرگ جهان است و آمدن اين آدم‌هاي بزرگ کمک زيادي به فوتبال ما مي‌کند. او يکي از مفسران بزرگ فوتبال جهان است اما خودم هم دوست دارم توتي به ايران بيايد.

دايي در خصوص نقش يک کاپيتان در زمين فوتبال افزود: مربي فقط مي‌تواند تا لب خط در کنار بازيکنان باشد اما کاپيتان در زمين است و اوست که مي‌تواند تيم را جمع کند.

وي که سابقه حضور در دو دوره جام جهاني را در کارنامه‌اش دارد درباره جو رواني در جام جهاني ادامه داد: فوتبال ما با فضاي ايده‌آل فاصله زيادي دارد و دوره حاضر هم با دوره‌هاي گذشته تفاوت دارد و اصلا قابل قياس نيستند. حضور آن تعداد تماشاگر در بازي گينه نشان مي‌دهد که مردم چقدر به فکر فوتبال هستند البته مشکلات جامعه هم در اين زمينه تأثيرگذار است. ما بعد از برد مقابل کره‌ جنوبي و رفتن به جام جهاني به خواب طولاني مدت رفتيم و فيفادي‌هايي را از دست داديم اما فکر مي‌کنم حضور افرادي مثل ماتئوس و تهيه برنامه‌ريزي صحيح و برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي مي‌تواند در اين زمينه تأثيرگذار باشد. متأسفانه در جام جهاني 2006 آلمان آنقدر انتظارات از تيم ملي بالا برده شده بود که مکزيک را قبول نداشتيم و خودمان را با پرتغال مقايسه مي‌کرديم. به نظرم نبايد سطح توقعات مردم را بالا برد.

بازيکن اسبق تيم فوتبال بايرن‌مونيخ آلمان در خصوص اينکه چه شد که از ليگ قطر راهي آلمان شد، اظهار داشت: در اين زمينه خاطره‌ جالبي دارم که بايد تعريف کنم. آن زمان بازيکن بلندقامتي در تيم ملي کره بازي مي‌کرد که آلماني‌ها به دنبالش بودند اما در جام ملت‌هاي آسيا در سال 1996 وقتي ما با کره بازي داشتيم و من 4 گل به اين تيم زدم آلمان‌ها نظرشان برگشت و من را انتخاب کردند.

وي در مورد اينکه چرا در حال حاضر فوتباليستي از ايران به آلمان نمي‌رود، افزود: عدم سازندگي و حرفه‌اي بودن بازيکنان ما باعث شده تا اين اتفاق نيفتاد وگرنه آنقدر رابطه هست که آلمان‌ها بازيکنان ايراني را به ليگ‌هايشان ببرند. بايد اتفاقاتي بيفتد تا نظر اروپايي‌ها نسبت به فوتبال ايران تغيير کند. ما در حال حاضر جز دورگه‌ها در فوتبال اروپا بازيکني نداريم.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال کشورمان در پاسخ به اين سؤال که فکر نمي‌کنيد زود سرمربي تيم ملي فوتبال شديد، گفت: من اين موضوع را قبول ندارم و فکر مي‌کنم اشتباهم اين بود که اطرافيانم را خوب نشناختم. آن زمان امکانات ما در تيم ملي يک دهم تيم ملي حاضر نبود و براي برگزاري‌ بازي‌هاي دوستانه بايد به کشورهاي ديگر مي‌رفتيم. جالب اينجاست که تمام برنامه‌ريزيم براي جوانگرايي بود اما نمي‌دانستم سياسي‌ها راحت‌تر از ورزشي‌ها تصميم‌گيري مي‌کنند.

وي درباره تفاوت فوتبال ايران و اروپا تصريح کرد: در فوتبال ما برنامه‌ريزي مناسبي وجود ندارد اما در همه جاي دنيا تاريخ پايان ليگ مشخص است. ما حرفه‌اي نيستيم و من هم اين موضوع را قبول دارم. من اعتقاد دارم باشگاه‌ها حق دارند بازيکنانشان را در اختيار داشته باشند و با تعامل هم مي‌تواند کاري کرد که تيم ملي آسيب نبيند.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شود بازي‌هاي اين تيم در 3 هفته پاياني ليگ برتر آسانتر از ساير تيم‌هاي مدعي قهرماني است، ادامه داد: بازي ما با تيم‌هايي است که در حال افتادن هستند و براي نيفتادن مي‌جنگند اما خود من هم قبول دارم تا حدي بازي‌هاي ما از ساير رقبا آسانتر است اما اين را هم بدانيد که تيمي مثل استقلال در شرايط بازي است و ما هم براي اينکه در شرايط بازي باقي بمانيم مي‌خواهيم دو اردو در مازندران و ارمنستان برگزار کنيم.

مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال کشورمان در خصوص اينکه تيم ملي اين شانس را دارد که از گروهش در جام جهاني صعود کند، اظهار داشت: با همه احترامي که براي تيم ملي قائل هستم اما آرژانتين و نيجريه مي‌توانند از اين تيم صعود کنند. در جام جهاني 1998 شايد اگر ما با يوگسلاوي مساوي مي‌گرفتيم شايد مي‌توانستيم به صعود اميدوار باشيم اما در جام جهاني 2014 کسي بوسني را نمي‌بيند، اين تيم بازيکنان بزرگي دارد که در ليگ انگليس بازي مي‌کنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر مربي تيم ملي فوتبال کشورمان همه تمرکزش را روي بازي او گذاشته و من فکر مي‌کنم اگر مي‌خواهيم در جام جهاني موفق شويم بايد از نظر بدني آماده باشيم چرا که فيزيک قوي، ضعف تيمي را پوشش مي‌دهد و با دوندگي بيشتر مي‌توان نتيجه گرفت. ما هر وقت اتحاد داشته‌ايم به موفقيت رسيده‌ايم که نمونه‌اش را در بازي با کره جنوبي ديديم.

دايي که در اين برنامه با روي خندان ظاهر شده بود در پاسخ به اين سؤال که شما معمولا عصباني ديده مي‌شويد، اظهار داشت: من هميشه مقابل ضعفا سرم پايين است اما اگر کسي بخواهد حق را ناحق کند مقابلش مي‌ايستم و اين ايده زندگي من است.

در پايان اين برنامه 80 درصد از بينندگان ورزش از نگاه 2 خواستار حضور زين‌الدين زيدان در اين برنامه شدند.

نکته جالب اما اينجاست که در ضيافت ناهاري که به افتخار حضور ماتئوس در تهران ديده شده بود تعدادي از هنرمندان از جمله بهرام رادان، بهرام قاسمخاني، پيمان معادي و همايون شجريان حضور داشتند که عليرضا منصوريان و آندرانيک تيموريان هم در اين برنامه شرکت کردند.

گفتني است ماتئوس در بدو ورودش به ايران در فرودگاه امام خميني (ره) با دانيال داوري دروازه‌بان ايراني شاغل در ليگ آلمان روبرو شد و با وي صحبت کرد. [/td][/tr]

جمعه 16 اسفند 1392 - 14:55
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | دايي: من و ماتئوس را با هم مقايسه نکنيد | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS